Αρχική » Εσωτερικός Κανονισμός σχολ. έτους 2023-24

Κατηγορίες

Εσωτερικός Κανονισμός σχολ. έτους 2023-24

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 1ΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΠΑΛ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ
 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

1. Προσέλευση στο σχολείο. Παραμονή ή αποχώρηση από αυτό

1α) Οι μαθητές/τριες προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο τους όπου και παραμένουν καθόλη τη διάρκεια του ωραρίου. Όσοι/ες προσέρχονται με καθυστέρηση για λόγους συγκοινωνιακούς παίρνουν άδεια από την διευθύντρια για να προσέλθουν στην τάξη και, εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει ευθύνη του/ης μαθητή/τριας, η απουσία δεν λαμβάνεται υπόψη.  Όσοι/ες προσέρχονται με καθυστέρηση για οποιονδήποτε άλλο λόγο μπαίνουν στην τάξη τους, όπου και παραμένουν για λόγους ασφαλείας, ενώ ο διδάσκων/ουσα κρίνει και αποφασίζει για την καταχώρηση ή μη απουσίας στον/την μαθητή/τρια.

1β) Οι μαθητές/τριες δύνανται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αφού προηγηθεί επικοινωνία και ενημέρωση του κηδεμόνα από την διευθύντρια, η οποία θα δώσει την άδεια αποχώρησης του/της μαθητή/τριας.

1γ) Σε αδικαιολόγητη απουσία μαθητή/τριας ο υπεύθυνος τμήματος, ή όποιος άλλος εκπαιδευτικός είναι διαθέσιμος, ενημερώνει άμεσα τον κηδεμόνα. Σημειώνεται ότι κάθε κηδεμόνας οφείλει να ενημερώνει από το πρωί και έγκαιρα για την απουσία του παιδιού του. Η σχετική επικοινωνία- ενημέρωση μεταξύ εκπαιδευτικών και κηδεμόνων καταγράφεται σε ειδικό βιβλίο.

1δ) Αν ο καθηγητής/καθηγήτρια δεν προσέλθει για μάθημα, ο απουσιολόγος ή ο πρόεδρος ή άλλο μέλος του πενταμελούς μαθητικού συμβουλίου αναλαμβάνει να επικοινωνήσει με την διευθύντρια και να ενημερώσει στη συνέχεια τους συμμαθητές του.

1ε) Στα κενά, εφόσον αυτά δεν καλυφθούν από διαθέσιμο εκπαιδευτικό, ο απουσιολόγος ή ο πρόεδρος του πενταμελούς ειδοποιούν την διευθύντρια ή την αναπληρώτρια της για λήψη παρουσιών. Οι μαθητές παραμένουν σε συγκεκριμένο χώρο του σχολείου που τους υποδεικνύεται από τη διεύθυνση.

1στ) Σε περίπτωση ωριαίας αποβολής ο μαθητή/τρια οφείλει να παρουσιαστεί αμέσως στην διευθύντρια ή την αναπληρώτρια της.

2. Συμπεριφορά- Δικαιώματα- Υποχρεώσεις- Παιδαγωγικός Έλεγχος 

Η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί 

2α). Μεριμνούν για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός σχολικού χώρου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές.

2β) . Συμπεριφέρονται σε όλους τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση, σεβασμό προς την προσωπικότητά τους, ισότιμα και δίκαια χωρίς διακρίσεις.

2γ).  Καλλιεργούν και εμπνέουν με το παράδειγμά τους δημοκρατική συμπεριφορά. 

Οι Μαθητές/τριες 

2δ) Οι μαθητές/ μαθήτριες υιοθετούν και επιδεικνύουν δημοκρατική συμπεριφορά. Σέβονται τους κανόνες του σχολείου  συμμετέχοντας ισότιμα στη ζωή του. Αποδίδουν τον οφειλόμενο σεβασμό στους/στις εκπαιδευτικούς τους καθώς και στους/στις συμμαθητές/τριες τους.

2ε) Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών διαπνέονται από πνεύμα συνεργασίας, αλληλεγγύης και αγάπης.

2στ) Συμμετέχουν  στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία χωρίς να παρακωλύουν το μάθημα.

2ζ) Αποκλίσεις από τα παραπάνω αντιμετωπίζονται ως σχολικά παραπτώματα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

2η) Προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση της παραπάνω συμπεριφοράς των μαθητών θεωρείται αναγκαία η συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης με την Διευθύντρια του Σχολείου, τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τον Σχολικό Ψυχολόγο, τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών και τον αρμόδιο Παιδαγωγικό Σύμβουλο.

2θ). Πριν από τη λήψη της όποιας κατά περίπτωση απόφασης, λαμβάνεται υπόψη η αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού Εκφοβισμού

3α). Το σχολείο καλλιεργεί συστηματικά και αναπτύσσει θετικό και υγιές κλίμα συμβίωσης και συνεργασίας. Στο πλαίσιο αυτό εργάζεται κατά τέτοιον τρόπο ώστε να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει φαινόμενα βίας, σωματικής ή ψυχολογικής, εξαναγκασμού και εκφοβισμού. Το σχολείο αποδέχεται τη διαφορετικότητα προωθώντας τη συνεργασία με την οικογένεια και τους σχετικούς φορείς.

4. Σχολικές Δραστηριότητες. Εκδηλώσεις

4α).Το Σχολείο οργανώνει σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων με απώτερο στόχο να συνδεθεί η σχολική ζωή με την κοινωνική. Οι μαθητές/τριες εκφράζουν τις ιδέες τους σχετικά με τις εκδηλώσεις και τα Σχολικά Προγράμματα και αναλαμβάνουν την ευθύνη της υλοποίησης αυτών. Έτσι αναδεικνύουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, αποκτούν δεξιότητες και ευαισθητοποιούνται κοινωνικά.

5. Συνεργασία Σχολείου- οικογένειας- Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

5α).Το σχολείο βρίσκεται σε άριστη συνεργασία και επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών. Η ενημέρωσή τους γίνεται  με ποικίλους τρόπους: με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου, με ενημερωτικά σημειώματα, τηλεφωνικά και μέσω της επίσκεψης τους στο σχολείο σε προγραμματισμένες , από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών ώρες και ημέρες.

6. Πολιτική του Σχολείου για την Προστασία από πιθανούς κινδύνους

6α). Η Διευθύντρια του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με το σύλλογο των διδασκόντων/ουσών, συντάσσει σχέδια δράσης για την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων ή έκτακτων καταστάσεων, τα οποία επικαιροποιεί και υλοποιεί ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

7. Ποιότητα του σχολικού χώρου

7α). Το σχολείο καλλιεργεί το αίσθημα της ευθύνης στους μαθητές/τριες αναφορικά με την ποιότητα του σχολικού χώρου. Ο ποιοτικός περιβάλλων χώρος λειτουργεί θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία: Ως εκ τούτου:

7β) Οι αίθουσες κλειδώνονται κατά τα διαλείμματα με ευθύνη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε κάθε αίθουσα και φυλάσσονται από τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.

7γ) Οι μαθητές/τριες προαυλίζονται και παραμένουν στον καθορισμένο χώρο του 1ΟΥ ΕΠΑΛ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ. Τόσο στα διαλείμματα όσο και στα κενά οι μαθητές/τριες ακολουθούν τις οδηγίες των  εφημερευόντων  καθηγητών του σχολείου.

7δ) Οι μαθητές/τριες δεν ρυπαίνουν το σχολικό χώρο. Βοηθούν στη διατήρηση της καθαριότητας του σχολείου. Φθορές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου δεν επιτρέπονται, γιατί εκτός των άλλων, εθίζουν τον μαθητή/τρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Οποιαδήποτε σκόπιμη φθορά ελέγχεται και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα ή τον ίδιο τον μαθητή.

7ε) Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να καπνίζουν, να πίνουν αλκοολούχα ποτά ή καφέ καθώς και να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.

8. ΔΙΑΔΙΚΑΣΑΣΙΕΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

8α). Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 1ου  ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΠΑΛ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ κοινοποιείται σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας προς ενημέρωσή τους.

                                                                                                                                           ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

                                                                                                                                         Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

                                                                                                                                  ΤΖΑΝΕΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ